На слици: Сцена из филма “Андреј Рубљов”, Андреја Тарковског из 1966. године; Фотографија: http://blog.dusdincondren.com/ |
Свако
несмотрено релативизовање, игнорисање или негирање историјске перспективе у
сагледавању генезе српске косметске драме ( и не само косметске, већ свих за
последњих стотину и више година ) не представља само пуко прихватање арогантно
наметане реалности нити тактичко афирмисање ирационалне антиповесне
снисходљивости у тобожњем надмудривању са империјалним експанзионизмом
планетарног господара, већ надасве робустни, стратегијски механизам гашења
националне свести и ућуткивања историјског гласа српског Народа. Ово потмуло
али хармонизовано становиште безмало целокупне домаће политмедијске класе, на
жалост, постало је не само опште место у свакој анализи актуелне државне
политике према врху овоепохалног леденог брега вишевековне косметске санте
леда, већ превасходно парадигма угрожавајућег вредносног система чија мрежа
кобних последица добрано урања у тајанствени народни мук до самог националног
крика, претећи да и њега учини тривијалном историјском ефемеријом…
Ако
смо, међутим, стицајем различитих геополитичких и унутарнационалних околности и
принуђени да узмакнемо на резервни правнопилитички положај и посматрамо
пострадање нашег Народа на Космету са безбедне антиисторијске дистанце, чиме
ћемо образложити и како оправдати необјашњиво одсуство елементарне људске,
националне и историјске солидарности са голготом кроз коју је потоњих година
провучен не само наш мучени род на Космету, већ и целокупна Отаџбина, и
напослетку – сва узвишеност видовдански кодиране националне историје?
Ако
смо, елем, и закорачили преко Везировог моста нашег доба, јесмо ли били
приморани да затонемо и у оне мутне и хладне дубине вредносног глиба који је
загасивши и појединачни и колективни морални рефлекс окупирао не само наше
основне егзистенцијале постулате о правди и равноправности, и хумане
перспективе о припадности, солидарности, подршци и помоћи, већ и крхке остатке
историјске свести, и саму идеју о Слободи?
Шта
нас коначно, и као појединце и као друштво, тако снажно спречава да
гласнозборимо о кртакотрајној привремености постојећих прилика и отимању нашег
светог Космета? О извесном и правичном повратку повести у склад са истином која
последњих година више жуди за нама него ми за њом? Оној истини јединој и
страшној о којој ми, са државом на челу, морамо непоколебљиво да сведочимо, као
што управо и доследно, на жалост, сведочимо сопствену посусталост и изнемоглост
до граница које неумољиво асоцирају на егоистичну, кукавичку подвојеност од
сопствености и свог Народа.
Какво
зло још да нам се деси па да бестидно и пркосно усправимо чела и запевамо о
Слободи Отаџбине како то мало ко уме и баш зато и нас хоће да утихне? Да
запевамо громко и једнодушно, свесни дужности своје пред потомцима и обавезе
према прецима оном древном мелодијом која са колена на колено преношена одзвања
не само нашом већ и слободарском прошлошћу целокупне цивилизације, спремни на
то да ће њен милозвук морати да одјекује и нашим душама и нашим срцима дуго,
дуго… Макар и дуже од нас самих.
На слици: Сцена из филма “Андреј Рубљов”, Андреја Тарковског из 1966. године; Фотографија: http://blog.dusdincondren.com/ |
Sjajno.
ОдговориИзбришиХм, Хвала!
Избриши